BISIK HATI

Biarlah apapun orang sekeliling aku cakap tentang aku.Aku tahu,ada yang mengata sia2 aku masuk U pastu x keja,kahwin awal..xpala,aku x marah pun.Aku tahu apa yang aku buat & yang penting Allah SWT Maha Mengetahui segalanya.

Aku percaya rezeki untuk aku sentiasa ada.Cuma mungkin masanya belum tiba.Aku percaya & aku yakin Allah x akan menghampakan hambanya yang saling berdoa,berharap & berserah hanya padaNya.Bisik hatiku pun sering berkata supaya sabar,sabar & sabar.

Tapi bukan bermakna aku sabar tanpa berusaha.Itu tawakal yg salah.Aku akan berusaha & aku sedang berusaha.Tapi dalam lingkungan batas aku sebagai seorang wanita Islam dan yang utamanya sebagai seorang isteri kepada suamiku yang aku sangat sayangi.Cukup untuk seorang manusia ini yang sentiasa memahami aku ya Allah.Cukup hanya dia.Selebihnya aku tidak perlu pada pemahaman dorang.

Tapi abang pun adalah milikMu.Hatinya,fikirannya,kefahamannya tentang keadaanku semua adalah atas izin & kurniaMu.Semogalah aku dapat menggembirakan umik & berbakti padanya walaupun hanya sedikit & tidak sebanyak adik2ku terutamanya Idang.Cukuplah walau sekalipun andai itu dapat memuaskan hatinya & rasa berbaloi dengan segala pengorbanannya selama nie untuk aku dan adik2.

0 comments: